lunes, 16 de junio de 2014

BARROKOA: RUBENS ETA PINTURA FLAMENKOA

POLITIKAREN ETA ESPIRITUALTASUNAREN APURDURA

Antzinako Herbehereak banatuta zeuden, ez bakarrik politikaren arloan. Holanda Espainiatik independizatu zen eta protestanteak dira gehienak. Flandes Espainiaren menpean dago eta katolikoak dira gehienak. Flandesen pintura erlijiosoa nabarmenduko da altareko koadro handiekin. Horrela katolizismoaren handipena erakusten da protestantismoaren tenplu hutsekin dekorazioaren arloan. Pintura mitologikoa, erretratua eta genero pintura izango du indar handiena.

PEDRO PABLO RUBENS

Amberesen ikasi zuen. 1577 - 1640. Italiara joaten da eta Mantuako dukearen etxean bizitzen da denboraldi batean.

Irakasle italiarrekin ikasiko du. Bere pertsonalitatea influentzia handia izango du eta bere garaiko gizartean garrantzi handia izango du.

Bere pintura oso kreatiboa da eta bere dinamismoa, argitasuna eta bizitza garrantzi handia daukate. Bere margoak klasikoak dira eta marra diagonalean daude. Forma anatomikoak ere garrantzi handia hartzen dute. Bere pintura erlijiosoak oso handiak dira eta inspirazio handia izan ziren beste artista batzuentzat (DESCENDIMIENTO DE LA CRUZ, ADORACIÓN DE LOS REYES MAGOS). Pintura mitologikoa gazteluak dekoratzeko balio zuten eta biluztasuna errepresentatzeko erabili zuen. Erretratuak ere margotu zituen (DUQUE DE LERMA, ELENA FOURMENT).

RUBENS-EN ESKOLA

Rubens - en lan sistema lan askoren produkzioa posible egin zuen. Ikasle asko izan zituen eta hauek bere bozetoei forma eman zizkioten eta bere instrukzioak jarraitzen zituzten. Ikasle honek gai batzuetan espezializatzen ziren (paisaiak, animaliak).

VAN DICK (1599 - 1641), Rubensekin egiten du lan Amberesen, baina laster Londresera joaten da bizitzera. Han dagoen pintura falta egingo du Van Dyck garrantzia hartzea oso azkar. Bere erretratuak garrantzi handia hartuko dute.

Rubensen beste jarraitzaile batzuk: DAVID TENIERS eta JEAN BRUEGHEL.

No hay comentarios:

Publicar un comentario